Nemáte čas na prírodu aj cvičenie? Spojte ich.

Nemáte čas na prírodu aj cvičenie? Spojte ich.

- in Rady a tipy
37
Komentáre vypnuté na Nemáte čas na prírodu aj cvičenie? Spojte ich.

Poznáte to, ráno do práce, podvečer z práce, porobiť niečo doma, a toho voľného času už veľa nezostáva. Voľné hodiny, ktoré nám zostávajú väčšinou využívame na oddych medzi štyrmi stenami alebo, ten kto má rád aktivitu, zájde do fitka, vyberie sa behať alebo sa pôjde prejsť do parku, či lesa. Možno máte niekedy pocit, že si musíte vybrať iba jednu zo spomínaných aktivít a teda vám nezostane čas na tú druhú. To je však omyl. Existujú elegantné spôsoby, ako sa vybrať do prírody a v rámci toho si aj zacvičiť, dokonca k tejto dvojici môžete pridať aj nejaké tie kilometre behu. Podobné spojenia fyzických a oddychových aktivít môžeme nájsť aj vo svete športu. Ako teda na to?

V nasledujúcich riadkov vám popíšeme, ako by takéto spojenie mohlo vyzerať v bežný alebo víkendový deň. Berte to, ako inšpiráciu. Budete potrebovať približne hodinu a pol voľného času, čo by nemal byť problém. Podobne dlho trvajú aj tréningové jednotky väčšiny športovcov. Je to ideálny čas na venovanie sebe samému. Oblečte si niečo pohodlné a vyrazte von.

Áno, môžete začať hneď po vybehnutí z vášho domu. V pohodlných bežeckých teniskách si takto doprajete prvú z troch dnešných aktivít, zahrejete svaly, nakopnete srdce a budete si zažívať pocit šťastia, ktorý sa dostaví po tom, čo váš mozog začne produkovať endorfíny. Beh je úžasným spôsobom ako začať akúkoľvek športovú aktivitu. Takzvané „kardio“ je veľmi dôležitým krokom pred posilňovacím cvičením. Jedným z najväčších atlétov v športovom svete je Portugalčan Cristiano Ronaldo, ktorý nevynecháva vo svojej tréningovej rutine ani beh, vďaka čomu patrí k absolútne najrýchlejším futbalistom. Najmä vďaka rýchlemu behu a dokonale fungujúcemu svalstvu je pri lopte skôr ako ostatní a dokáže premieňať šance, čo prispieva k tomu, že jeho tím Juventus je považovaný za favorita takmer každého zápasu, keď dôjde na športové tipy. Preto by ste jednoznačne mali behať, pokiaľ to vaše zdravie dovoľuje. Kadiaľ ale bežať?

Nezostávajte v meste, zamierte k najbližšiemu lesu alebo do parku, isto ich máte vo svojom okolí neúrekom. Nevadí, že je vzdialený niekoľko kilometrov, môžete si k nemu dobehnúť. Keď sa ocitnete v obkolesení stromov a zelene, začnete si plniť dnešnú druhú aktivitu. Ak máte vo svojom okolí hory, vyberte sa tam. Aj futbalisti predsa trénujú vonku a tréningové centrá mnohých popredných tímov sa nachádzajú práve v obkolesení zelene na miesta ďalej od mesta. Čerstvý vzduch je skutočne na nezaplatenie a bude poháňať vaše svaly pri tretej cieľovej aktivite, pri cvičení.

Mnohé mestá majú v parkoch vybudované vonkajšie ihriská na cvičenie s rôznymi posilňovacími nástrojmi, hrazdami, bradlami a podobne. Tieto miesta sú dostatočne rozsiahle a nie príliš vyhľadávané, preto tu nájdete kľud a výborné možnosti na precvičenie každej svalovej partie. Ak sa vaše mesto nachádza v blízkosti hôr, je veľká šanca, že sa takéto ihrisko bude nachádzať aj v rámci priestranstiev určených na oddych, ktoré sa v týchto lesoch nachádzajú. Tretia aktivita môže začať. Výbornou pomôckou, ktorú môžeme len a len odporučiť sú závesné laná TRX, ktoré za pár eur kúpite v každom športovom obchode a neskôr si ich zamilujete. Inšpirujte sa pri cvičené s nimi videami z YouTube. Cestu domov si môžete znova zabehnúť alebo si previesť mestskou hromadnou dopravou.

Verím, že sme vás aspoň trochu inšpirovali a vyskúšate to čo najskôr. Robia to predsa profesionálnu športovci, tak prečo nie aj vy?

 

About the author

You may also like

Ako vybrať a kúpiť správne termoprádlo

Chcete sa v zime, počas zimných športov a